she colours sketchbook home follow

josei-chan
A 15 years old typewriter. Love writing, reading, drawing and typing. A big fan of Hlovate. Jazakillah.


koko de hanasu


okina hakushu
Template was made by
Miichiko. Thanks to Pixel-diary for the cute pixels and icons.


Dum-dum Cheng!
06 February 2011 | 2 comments
                   Assalamualaikum dan hai hai semua. (I'm gonna be blabbing today..)

                   Haa.. tengok tajuk tu betuii-betuii. Kalau tak nampak, sahlah korang neh rabun jauh mahupun rabun dekat. Tenuuk betul-betul.

                   Dum-dum cheng? Apa tu? Lagu baru ke? Eh.. bukan lagu baru, bukan nama buku dan bukan nama artis.

                   Dum-dum cheng tu.. singa waktu Tahun Baru Cina tu. Err.. korang nak dengar sebuah kisah tak? Okey.. jom! Adleen Farhana akan menjadi penglipurlara tak bertauliah kali neh. 

                   Tersebutlah suatu kisah...

                   Tahun Baru Cina. Keluarga saya pergi bercuti. Mandi pantai. Sebab tu muka dah terbakar, hangus, rentung habis! Dengan kata kasar, hitam! Okey. Waktu sedang mandi pantai tu, adalah sekumpulan singa-singa Tahun Baru Cina memunculkan diri kat pantai tu.

                   Saya kan mandi pantai dengan satu family saya. Singa tu tiba-tiba memunculkan diri. Maklumlah.. Tahun Baru Cina. Adik saya yang ke-3 tu happy gila tak ingat sekeliling. Dok tepuk-tepuk sendiri. Singa tu pulak kasi gula-gula Fruit Plus kat adik saya yang ke-3 tuh.

                    Saya tak kepingin pun gula-gula tu! Huh! Tapi.. coklat Daim saya nak! Ngeh ngeh ngeh. Bak sini coklat Daim korang, kalau tak aku geget nanti! Muahahaha >:D

                     Hendak dijadikan cerita, adik saya yang ke-4 a.k.a. yang bongsu tu memang jenis hati tikus. Kan kumpulan singa tu dok gendang dram. Saya dengar bunyinya macam neh, DUM DUM CHENG, DUM DUM CHENG! Saya buat muka seposen je. Tak jakon pun. Heheh.

                      Tapi, mahunya telinga saya yang dua pasang neh, pekak! Nasib baik tak pekak. Fuhh. Kenapa? Sebab... dum-dum cheng tulah! Huh! Asal kumpulan singa tu bunyikan gendang, masya-Allah! Serentak dengan tu jugaklah, adik saya yang ke-4 tu menjerit bagai nak rak! Huh. Kesian kau telinga. Kesian.

                      Semua mata yang ada kat pantai tu pandang semacam kat arah family saya. Huh. Dah! Shuh..shuh wahai singa yang ada manusia kat dalamnya. Fuhh.. singa tu pun berlalu pergi.

                      Sesungguhnya, adik saya yang ke-4 ialah seorang yang trauma dan fobia terhadap singa Tahun Baru Cina a.k.a. Dum dum cheng!

                       Kelakar? Tak jugak. Huahuahua.

                       Best? Tak rasa best pun.

                       Okeylah. Nak berperang dengan dunia diri sendiri nak pergi Sekolah Agama. Neh tengah curi-curi main lappy neh. Ngeh ngeh ngeh. :D

                       Bijak tak saya mencuri-pakai? Hohoh.

                       Papaii! ^^

                       P/s : Hey hey. Saya dapat 90 untuk Post-mortem Bahasa Inggeris. BM Penulisan Post-mortem saya dapat 88. Tepuklah sikit  banyak-banyak! Kalau tak tepuk.. saya geget kang! Muahahaha. >:D

                              Sudah..sudah. Tak payah tepuk. Saya tengah syok sorang-sorang neh. Ngeh ngeh ngeh.


FUTURE
PAST